Jsme na facebooku
Normální je nekouřit.
Když přestanete kouřit, nutně ztloustnete. Cigareta zlepší náladu. Kouření light či mentolových cigaret je zdravější. Přinášíme vám nejčastější mýty o cigaretách a kouření. Česká republika je jednou z evropských kuřáckých velmocí. Podle statistik u nás kouří přibližně dva a půl milionu lidí a roční spotřebou cigaret se řadíme mezi první čtyři státy v Evropě - před námi je jen Polsko, Maďarsko a Rusko. I proto bychom měli vědět, co je mýtus a co je fakt při kouření tabáku.
Víte, co všechno obsahují cigarety a co obsahuje kouř, který vdechují aktivní i pasivní kuřáci? Na videu pořadu PORT z prosince 2010 můžete vidět pokus, ve kterém se nedokonalým spalováním uvolní nechutný dehet - to je látka, která zůstává v plicních sklípcích, v dýchacích cestách a na zubech kuřáků. Ve druhém pokusu "cigaretu vykouří" vysavač a vy můžete vidět, kolik dehtu i přes celulózový cigaretový filtr projde ještě dehtu. Takže dobrou chuť, milí kuřáci.
Evropská unie schválila novou podobu krabiček a členské státy musí tuto změnu zavést do konce letošního roku. Věstník Evropské unie dal členským státům na výběr z různých odpudivých obrázků. Ministerstvo zemědělství vybralo 42, které rozdělilo do tří souborů. Na krabičkách se budou každý rok obměňovat.
Tabáková firma Philip Morris přestane vyrábět cigarety pod značkami Petra a Start. Z tradičních českých značek zůstanou v nezměněné podobě jen cigarety Sparta. Cigarety Start s tímto obalem zmizí z trhu.
Každý 7. kuřák umírá na ozáření, protože kouř z cigaret obsahuje radioaktivní Polonium-210 a Olovo-210. Z 1000 kuřáků jich na tuto příčinu umírá 138. Zajímavé je, že kdo vykouří 40 cigaret za den, dostane za 6 dní takové radioaktivní ozáření, jako by si nechal udělat rentgenový snímek plic.
Austrálie bude první zemí, která zavede tzv. plain packaging, tedy standardizované obaly na tabákové výrobky. Novému obalu budou dominovat obrazová a textová zdravotní varování. Branding cigaretových značek bude omezen pouze na nápis obyčejným písmem. Tobacco Plain Packaging Act (TPP), zákon platný od 1. prosince 2012, omezí marketingové možnosti australských tabákových společností pouze na práci s cenou a názvem značky.
Nacházíte se na největším webu o kouření na českém internetu. Obsahuje 452 stránek.